ATÖLYE DRAMA : Bu atölyede uygulanan programla çocuklara;
- Sosyal gelişim ve birlikte çalışma yeteneği, iletişim becerilerinin gelişimi, moral ve manevi değerlerin gelişimi,
- Kendini tanıma, kendine güven duyma ve karar verme becerisi kazanma, sözcük dağarcığını geliştirme yoluyla dil ve iletişim becerileri kazanma, imgeleme gücünü, duygularını ve düşüncelerini geliştirme,
- Başkalarını anlama ve hissetme becerilerini geliştirme (empati kurma), farklı olay ve olgularla ilgili deneyim kazanma,
- Problem çözme ve karşılaşılan problemleri yeni bir bakış açısıyla inceleme, kazanılan, değiştirilen ya da düzeltilen davranışlar hakkında bireye bilgi verme,
- Hoşlanılmayan durum, olay ya da olgularla nasıl başa çıkılacağını gösterme,
- İçinde yaşanılan dünyayı daha somut olarak görmeyi sağlama,
- Soyut kavramları ya da yaşantıları somutlaştırma, bireyler arasındaki farklılıklara hoşgörü ile bakabilmeyi sağlama gibi becerileri kazandırma hedeflenir.
ATÖLYE SANAT : Atölyede uygulanan programda çocukların;
- Görsel olgunluğa ulaşması, farklılıkların ve benzerliklerin ayrımına varması,
- Renkleri biçimleri ve dokuları tanımayı, görsel bellekleri geliştirmesi,
- Oranlar arasında ilişki kurması,
- Yaptıklarıyla gerçek yaşam arasında bağlantı kurmayı öğrenmeleri,
- El- göz- beyin koordinasyonlarını sağlaması,
- Alet kullanmayı öğrenmeleri,
- Malzemeyi hangi amaçla kullanmaları gerektiğini öğrenmeleri,
- Giderek malzemeye belli anlamlar yüklemeyi ve yaptıklarıyla düşünsel boyutta kendini ifade etmesi, Karşılaştırma yapması,
- Seçmeyi karar vermesi,
- Dikkat sürelerini uzatması,
- Sosyal dygusal alanda ilerlemeleri,
- Hayal gücünü kullanmayı,
- Kendi yapabildiklerini tanıması,
- Grup çalışmalarında işbirliği yapması ve gerekirse liderliği öğrenmesi,
- Düşündüklerini planlaması uygulaması ve sonuçlandırması,
- Grup çalışmalarında birlikte çalıştığı kişilerle doğru ilişkiler kurmayı öğrenmeleri, dilini ve kendini sözle ifade etmeyi öğrenmeleri,
- Karşılaştığı problemleri yorumlayabilmesi, çözüm yolları geliştirmesi,
- Çok boyutlu düşünmeleri,
- Yaratıcı düşünmeyi ve davranmayı öğrenmeleri amaçlanır.
ATÖLYE BİLİM: Bilim Atölyesinde uygulanan programla çocuklara;
- Zihinsel becerilerinin gelişiminin olumlu yönde desteklenmesi
- Bir sorunu algılama ve tanımlayabilme
- Soruna veya çözümüne ilişkin bilgileri edinme ve bu bilgileri belleğinde depolama ve gerektiğinde kullanma.
- Depoladığı bilgileri günlük yaşamda akılcı bir biçimde sorunlarının çözümü için kullanma
- Karşılaştığı sorunlara yeni çözümler bulma; yetersiz çözüm bulduğunda başa dönüp yeniden başlama ve sorunu düzeltme
- Sorunun çözümünde zorlandığında sorundan kaçmayıp, gerçekçi çözümler arama
- Düşüncelerini rahatça ifade edebilme ve paylaşabilme alışkanlığı kazandırma
- Bilgiyi bulma, toplama ve yararlanma sürecini çocuğa öğreterek, bilimsel bir tutum ve tavır geliştirme
- Araştırmadan sonuca varma genelleyici ve gerçek dışı değerlendirmeler yapma, bilgiyi kaynağından araştırmayıp, kulaktan dolma bilgilerle değerlendirme, olaylara tek bir açıdan bakma gibi bilimsel olmayan tutumlardan uzak tutma
- Bağımsız düşünme ve muhakeme yeteneğini geliştirme
- Çocukta çevresinde olup bitenlere karşı duyarlılık kazandırma
- Çocuğa dinleme becerisi kazandırma amaçlanır.
ATÖLYE ÖYKÜ: Öykü Atölyesinde uygulanan programla çocukların;
- Kelime dağarcıklarını zenginleştirmeleri,
- Dili kazanmaları,
- Dili yaratıcı bir şekilde kullanmalari,
- Dil bilinci ve duyarlılığı geliştirmeleri,
- Çocukları seslerı doğru kullanmaları ve boğumlandırmalari,
- Gözlemleme, karşılaştırma, sınıflandırma, uygulama, eleştirme, düşünme, dikkat etme, hatırlama” yapma fırsatları sunarak, onların düşünme becerilerine katkı sağlama
- Hayal kurma, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerine destek olma
- Doğayı ve yaşamı tanıma
- Farklı insanlarla, kültürlerle, duygu – düşünceyle ve çeşitli insan ilişkileriyle tanışma
- Kendini daha yakından tanıma, başkalarıyla kendini karşılaştırma, kendi kişiliğini tanıma ve çevresini anlamaya yönelik bir gelişim sürecine girmesi
- Kendini tanımalarına, önemli olduklarını hissetmelerine, başkalarına karşı saygı duymalarına gibi kişilik gelişimi için önemli tecrübeler edinmeleri amaçlanır.
ATÖLYE RİTİM : Ritm Atölyesinde uygulanan programla çocukların
- Duyduğu ritİmleri anlaması, aktarabilmesi
- Zamanlaması ve tempoyu yakalaması
- Müzikle hareket edip durabilmesi
- Konsantransyon süresinin artması
- Hafızanın gelişmesi
- Duyulan ritimin ya da müziğin, beyin kulak ve ellerle koordinasyonunun sağlanması
- Dinlemeyi öğrenme
- Grupla çalışabilme
- Grup içerisinde birey olarak uyum sağlaması
- Özgüveninin gelişmesi
- Sosyalleşmesi
- Kendi yeteneklerini keşfetmeleri
- Paylaşmayı öğrenmesi,
- Kendini kontrol edebilmesi
- Durabimeyi öğrenmesi amaçlanır.
ATÖLYE DİL : Bu atölyede uygulanan programla çocukların;
- İletişim kurabilmeleri,
- Kendilerini ifade etmeleri,
- Dinleyebilmeleri,
- El göz koordinasyonu kurabilmeleri,
- Parmak ve el kaslarını geliştirmeleri,
- Duygularını nasıl ifade edeceklerini ve yönetebileceklerini öğrenmeleri,
- Arkadaşlarınında duygularını anlayabilmeleri,
- Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarıyla , ilköğretime hazır hale gelmeleri amaçlanır.
ATÖLYE DUYU: Bu atölyede uygulanan programla çocukların;
- Gözlem yapmaları,
- Duyularını keşfetmeleri,
- Diğer canlılardan farklı olduklarını anlamaları,
- Çevresindeki benzerlik ve farklılıkları keşfetmeleri,
- Çevreyle ilişki kurabilmeleri,
- Yaratıcı düşünmeleri,
- Duyularını geliştirmeleri,
- Duyularını fark ederek, onları belirli bir amaca ulaşmak için bilinçli olarak kullanabilmeleri amaçlanır.
ATÖLYE MEKANİK : Bu atölyede uygulanan programla çocukların;
- Elektronik aletleri incelemeleri
- Aletlerin zaman içerisindeki değişimlerini incelemeleri
- Gerçek araçlarla elektronik sistemlerin nasıl işlediğini araştırmaları
- Araçlarla uygulamalar yaparak keşfedecekleri ve bu gözlemlerden yola çıkarak, kimi zaman basit bir devre sistemi ve tamiratlar yaparken, kimi zamanda çeşitli araçları yapmaları amaçlanır.
ATÖLYE BİLİŞ : Bu atölyede uygulanan programla çocukların;
- Akıl yürütmeleri, eleştirel ve yaratıcı düşünme strateji geliştirmeleri
- Karar vermeleri, ifade edebilmeleri
- Problem çözebilmeleri
- İletişim kurabilmeleri
- İşbirliği içinde çalışmaları
- Santranç dersleriyle de akıl zeka etkinliklerini uygulamarı amaçlanır
ATÖLYE KÜLTÜR: Bu atölyede uygulanan programla çocukların;
- Kendi kültürlerini tanımaları
- Farklı dünya kültürlerini tanımaları
- Genel kültür bilgisi edinmeleri
- Zamana göre değişen yaşam koşullarını inceleyebilmesi
- Eski yaşam koşullarında kullanılan araçları inceleyebilmesi
- Zaman ve farklı kültürler arasında karşılaştırmalar yapabilmesi amaçlanır.